29. elokuuta 2010

Syksyn värejä

Syksy on ollut minulle aina suurta inspiraation aikaa. Koruja syntyy kuin sieniä sateella.
En oikein tiedä mistä se johtuu, niin vain on ollut aina. Aloitin tosin koruharrastatukseni juurikin syksyllä vuonna 2007, joten jospa sillä olisi jotain vaikutusta asiaan..

Ilmoittauduin muuten tänä vuonna pitkästä aikaa työväenopiston hopeakursseille, kun kerrankin sellaisia Helsingissä järjestetään. Toinen kurssi on hopeariipuskurssi ja toinen ketjukurssi. Vaikka periaatteessa tekniikat osaankin, ajattelin että kurssilla voi silti oppia jotain uusia jippoja ja ainakin pääsee tutustumaan ihmisiin ja koruilemaan ryhmässä. Viimeksi hopeaketjukurssilla jäi sitä paitsi muutama ketjumalli opettelematta.
Ennen työväenopisto järjesti vain helmikorukursseja, joissa näperrettiin helmitöitä siemenhelmistä sekä metallilankakursseja, joissa opin tekemään lenkkejä. Hopeakursseihin en ole vielä työväenopiston kurssivalikoimasta  aikaisemmin löytänyt, mutta nyt oli! Kaikki hopeakorukurssini olen käynyt Lahdessa, joten ihan mukava yllätys oli, että nyt pääsee lähemmäksikin, eikä hinnat ole tavallista kallista Helsinki-tasoa, kuten jotkut joihin olen törmännyt.

No se siitä, nyt niitä koruja.
Minulle syksy on yhtäkuin karneoli, fancy jasper sekä tietenkin kupari!
















Thaimaasta ostettuja myrkynvihreitä serpentiinihelmiä, onyksia ja kuparia.






















Savukvartsia hienostuneesti hopean kera.






















Granaattia, vaaleanpunaiset lasihelmet ja antiikkimessinkiä. Voi miten hyvin vaaleanpunainen ja tummanpunainen granaatti mätchääkään yhteen! Okei, myönnetään että näin hyvin yhdistettynä vaaleanpunakammoinenkin voi käyttää kyseistä väriä. ;)

3 kommenttia:

Niina T. kirjoitti...

Minäkin olen henkeen ja vereen syksy-ihminen, jotenkin inspiraatio vaan putkahtaa, hyvinkin odottamattomalla hetkellä :) Purkautuu sitten joko askartelemalla koruja, runoilemalla, kuvaamalla luontoa tai piirtämällä. Voi johtua siitä, kun on syyskuussa syntynyt. Kaikki ihanat, vahvat värit (kuten tuossa ensimäisessä kaulakorussa) ja tuoksut ovat suuri osa tätä rakasta vuodenaikaani ♥

Tanja kirjoitti...

Mä taas alan vaipua koomaan... höh... no ehkä tämä orastava lenssu tekee osansa, ja kunhan siittä toivun, puhkean kukkaan :)

Kauniita koruja olet tehnyt :) erityisesti tuo eka kaulakoru... todellakin olet pukenut siihen syksyn :)

Gesi kirjoitti...

Mulla kävi tänä syksynä jännä juttu. Oon aina luullut etten ole syksyihminen, mutta tänä vuonna on alkanut tuntua, että ehkä sittenkin olen.
Ehkä se on tuo raikas ilma, kauniit värit ja tuoksut luonnossa tai sitten inspiraation kukkiminen. Tai ehkä ne kaikki!